Zarządzanie i administracja nieruchomości
W ramach zarządzania / administrowania nieruchomościami oferujemy następujące usługi:
Czynności związane z obsługą Wspólnoty Mieszkaniowej i jej członków
- Protokolarne przejęcie nieruchomości;
- Weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i ich właścicieli;
- Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych należnych od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- Monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
- Przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania właścicieli nieruchomości;
- Wizytacje nieruchomości;
- Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail oraz bezpośrednio – w siedzibie Spółki;
- docelowo możliwość internetowego podglądu kartoteki (stanu należności i wpłat) właściciela lokalu po zalogowaniu się na stronie;
Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową Wspólnoty Mieszkaniowej
- Prowadzenie ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Przygotowywanie projektów planów gospodarczych;
- Prowadzenie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
- Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
- Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- Analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
- Rozliczanie funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
- Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
- Dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy Wspólnoty Mieszkaniowej z zastrzeżeniem konieczności uzyskania podpisów członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- Zlecanie kontroli technicznych oraz okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej , wody, gazu , odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
- Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
- Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację instalacji technicznych w budynku;
- Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości;
Czynności związane z aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań
- Ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami Właścicieli Nieruchomości;
- Analizowanie, doradztwo i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
- Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
- Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie;
- Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
- Egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących części wspólnych nieruchomości